måndag 31 december 2012

Summan av kardemumman

Jag brukar alltid tänka lite extra på vad som hänt under året under den sista veckan innan nyår, detta år inget undantag. Oftast är det när jag mockar jag tänker mest kreativt för just den sysslan kräver  inget av mina geniknölar:)
Nyårsafton är lite som en dag att lägga gammalt elände bakom sig, nytt fräscht år och stadigt går vi mot ljusare tider. Kan det bli bättre?
Frestar med en sommarbild från gården, min fina jätteriddarsporre.


Såklart är mina förluster i stallet bland det vidrigast man kan vara med om, materiella saker brukar av någon anledning alltid gå sönder på löpande band för oss, så det är såklart trist och kostsamt men fortfarande är det "bara" saker.

Men det finns en händelse som kunde ha blivit värre än allt annat som hänt tillsammans, min son var med i en våldsam bilkrasch och måste ha haft en ängel med sig i den stunden. Det fanns liksom inte någon plats kvar i bilen, den var ihopklämd från alla håll och ändå kröp båda killarna levande ur vraket. Sonen var blåslagen, hade skärsår och en bula i skallen stor som en apelsin.
Men som sagt med tanke på hur bilen ser ut är det ett under att han lever, jag ryser i hela mammahjärtat!

Men man får inte glömma att det hänt lite bra saker också! En härlig dag hade jag med Blå-Band i våras då vi vann på en tävling, precis så här lycklig blir man då!
 
Ytterligare en underbar händelse är ju min fina fölunge.
 
Sen är jag enormt tacksam över de vänner jag har, min underbara familj, ingen glömd! Sist men inte minst den underbara mannen, han är bara så bäst<3

                                                            Gott Nytt År alla!
 

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år till dig med. :) Vilken tur din son hade!!

    SvaraRadera
  2. Bilden på bilen såg INTE rolig ut. Vilken änglavakt. Det vore det absolut otänkbara att det skulle hända barnen något.

    Gott nytt 2013!

    SvaraRadera