onsdag 9 januari 2013

Dags för förändringar!

Projektfunderingar snurrar runt i mitt huvud och inte mina "vanliga" hästprojekt som jag tycker är trevligt och stimulerande, utan det är dags att göra i ordning dotterns gamla rum till ett gästrum. Heminredning och underskriven går inte hand i hand, har aldrig gjort och kommer med största sannolikhet aldrig att göra det.
Jag har noll smak, noll känsla för färger och givetvis noll intresse för det. Ibland har jag funderat på att ta hit någon som kan styra upp hela huset och piffa till det elegant och snyggt, men då skulle det inte längre vara vårt hem, eller skulle det vara det? Fast det kanske är rätt så ok här ändå :)

Detaljbild på en del av "min" inredning :)
Ibland när man tittar på typ arga snickaren eller liknande får jag isande rysningar över hur man också kan förstöra ett rum med i mina ögon helt fel färg eller i mina ögon skitfula möbler etc.
Jag hade dött om jag kom hem till ett slimegrönt vardagsrum med en lysorange fondvägg, med gula plaststolar och en skrikig skärmlampa över middagsbordet, ryyys! MEN smaken är som baken, delad!

Det är egentligen inte bara gästrummet som vi funderar på att ändra, köket hade vi en annan plan med redan när vi byggde huset. Men då vi hade köksmöbler fick dom följa med och dom blev kvar till min pappa gick bort, då tog vi mamma och pappas köksmöbler både för att mamma skulle kunna ha en möjlighet att ta dem tillbaka när hon visste var hon ville bo samt såklart av sentimentala skäl.
Två "karlar" som tar en öl, här syns att kökssoffan egentligen inte passar här, tar upp för mycket av mina fina fönster...
Nu känner vi dock att det är dags att göra om det som vi vill... Planen är att ha typ ett barbord och fyra pallar/stolar så man kan sitta och umgås när man lagar mat, kanske ta en drink etc. Vardagsmat äter vi framför tv´n i alla fall och vi har ett stort middagsbord i vardagsrummet där vi alltid sitter när vi har gäster.
Dukat för umgänge.
Nu börjar dessutom den underbara mannen tycka att jag har för mycket blommor (igen), jag som gillar blommor.... 
Ja, vi får väl se hur det blir 2013 kanske blir förändringarnas tider....
Någon som är sugen att inreda ett gästrum? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar