torsdag 17 januari 2013

Dags för vräkning.

Just nu är jag inne i en period då jag gillar och behöver snoosa klockan ett par gånger innan jag går upp. Eftersom jag ogillar att ändra hästarnas tider brukar jag ställa klockan lite tidigare istället så jag kommer upp vanlig tid.
När jag väl kommer upp i stallet blir jag alltid fylld av samma härliga känsla när jag hör hästarnas välkomnande hummande och gnägg, kan inte låta bli att dra på smilbanden över vissa mer ivriga hästar som gnäggar så de nästan spricker, så söta!
I morse blev det lite extrajour då ett rådjur dragit sönder en tråd mellan två hagar, det är tur att jag drar ett svep med hökögonen över hagarna innan jag släpper ut. Bara att pulsa upp i hagen med sax och isolatorer i fickan och fixa efter bambis framfart, lite "mjukstart" på dagen sådär...
I går när jag fyllde på vatten ute till hästarna passade jag på att ta lite snöiga bilder på pållarna, bjuder på några nedan :)

Påfylld thermobar som nås från två hagar

Nyaste hästen i stallet Indira är fortfarande nyfiken på allt spännande som händer på hennes nya ställe 

Det var en så härlig vindstilla dag att Qråkan fick vara nakenfis en stund

Vilket uppskattades enormt! Skööönt att klia sig

Zeta hade ljudisolerat sig med snö, eller kanske kamoflage så inte hagkompisen Doris skulle känna igen henne?

 Sitter och klurar på några planerade inlägg, ska man blotta sig här på bloggen är det väl lika bra att slänga upp allt på bordet liksom. Förbered er, jag vräker ut mig mer här under dagen!

1 kommentar:

  1. Härliga pållebilder!

    Och modigt att våga vräka ut sig sådär. Jag är inte riktigt där är, men snart kanske... ;)

    SvaraRadera