söndag 6 januari 2013

Det viktiga vattenhålet

Haft en härlig slapparförmiddag ute i stallet, jag har numer börjat ta hjälp en helgdag med mockning och packning av höpåsar så den lilla ryggen får en fridag. Däremot finns det lite att pyssla med ändå och man kan ju alltid stå och snacka lite skit med någon av alla mysiga människor som är i stallet.
Jag är väldigt lyckligt lottad som stallägare att ha ett sånt skönt gäng här, alla är vänliga, peppar varandra och det finns inget "typiskt häskärrings" skitsnack.
Toppen tycker jag då stallet är för det allra flesta ett vattenhål att samla energi i och ha kul med sin häst!
Idag kom det ett helt gäng samtidigt och det finns alltid något ämne att avhandla eller ett täcke att granska passsform på, något som ska passas till eller färgval att stöta och blöta. Ni som är ett gäng i era stall känner nog igen er. Jag har ju också den stora fördelen att jag kan välja om jag vill vara social eller om jag är ute i stallet ensam när alla åkt hem. Oftast är det ju kul med folk eftersom jag får många ensamtimmar här ute ändå :)

Jag pysslade också om Qråkan, putsade lite extra och trimmade den vildvuxna manen, tyvärr har han begåvats endast med en fånigt tunn och spretig pannlugg. Fölis Zessan har mer än nog att dela med sig till honom och några till i stallet, men jag ska nog få till någon tjusig pannluggsknopp på Qråkan när den dagen kommer.

Qråkan fick "skutta" lite på lina några minuter mest som socialträning att få komma ut. Superskoj tyckte han som vanligt!
Studerade honom lite när han joggade runt och kan bara konstatera att jag har en väldigt lovande fyraåring, såklart så är jag lite partisk men jag tycker att han rör sig riktigt riktigt bra, härliga bakben!

Snart ska jag gå ut till stallet och förbereda för en ny häst som kommer idag, Indira är faktiskt en "gammal" bekant, hon stod på bete hos mig för många år sen som liten treåring. Så hennes matte känner jag sen förr och medryttaren verkar bara en kalastrevlig tjej så jag är övertygad att de kommer att smälta in i gänget bums.
Fortfarande kan jag inte lägga in bilder och blogger jobbar visst på problemet men jag kommer åt tidigare uppladdade bilder och bjuder på Zessans fluffiga pannlugg, igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar