onsdag 30 januari 2013

Ett byte, Nej tack!

Telefonen går varm just nu av telefonförsäljare, gärna från samma företag med sådär någon veckas mellanrum.
Liiite smått irriterande, jag älskar när min telefon ringer men då ska det vara någon som vill prata med mig och inte sälja till mig...

Blev nyss uppringd av en telefonförsäljare från ett elbolag och jag tänkte att jag skulle ta mig tid och se om jag faktiskt kunde göra ett byte för att spara en slant. Plockade fram min sista räkning för att kunna jämföra ordentligt.
Hon inledde med att hennes elbolag kunde spara 2-3 tusen kronor åt mig om året, wow sa jag, ja sa hon upprymt, jag vet. Men hur har ni kommit fram till den summan och vilken förbrukning per år har ni räknat att man ligger på då, frågade jag?
Det vet jag inte sa hon, mina kollegor har sagt det...
Ok, vad har ni för priser då, jo vi kostar si och så mycket och en engångssumma per dag.
Jag plockade fram miniräknaren och kom fram till att jag nu betalade några öre mindre än hennes pris och min årsavgift låg långt under deras dag avgift.
Ja, men då skickar jag över ett avtal så får du titta hemma sen i lugn och ro sa hon.
Hur menar du nu sa jag, inte tecknar jag ett dyrare avtal med dig, det måste du väl förstå och de där 2-3000 kronornas sparande måste du nog ta reda på hur ni kommit fram till den summan..
Jaha, ska du inte byta till oss sa hon lätt förvånad, nej tack sa jag, ni är ju dyrare. Jaha var vi..??
Ehh, ja!

Lite synd tyckte jag om henne ändå, inte kul att sitta och prata om saker man uppenbarligen inte har en aning om och dessutom inte lyssna på vad personen i andra änden svarar...

Är lite trött på telefonförsäljare nu.
sådeså!

2 kommentarer:

  1. Ja, elbolagen verkar vara på hugget nu. Jag har också blivit terroriserad, men jag har en princip och det är att aldrig säga ja till något.

    SvaraRadera
  2. Hata telefonförsäljare!

    SvaraRadera