fredag 25 januari 2013

Halleluuulija...

En ny värld öppnade sig för mig igår när jag för första gången provade mina värmekuddar.
När vi var ute och gick i tisdags frös jag lite om mina fingrar och eftersom det var lite kallare i går tänkte jag att det var dags att bryta förpackningen.


Och satans amalia vilken effekt!
Jag gnussade igång två stycken och hade en i varje vante och ibland kändes det nästan som man brände sig lite, så jäkla effektiva var dom, bugar och bockar och lyfter på hatten.
Dessa kommer absolut att inhandlas storpack av och användas flitigt så länge kylan är på den nedre halvan av termometern!
När jag kom hem från våran power walk "ärvde" sonen dessa och hade till hands när han blev tvungen att krypa in under sin epa och byta ut sin kopplingsvajer, tror hans fingrar hade frusit av annars i 18 minusgrader.

Pak-Heat is da shit!


5 kommentarer:

  1. Det där är nog nåt för mig, fryser jämt om fingrarna,har sk.vita fingrar. Var har du köpt kuddarna och är det engångs grejer? Kram Inkeri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googla på lillhästen i stav, där gör du enkelt en beställning på heat pak och du använder dem lika smidigt i vanten som i skon! kramis

      Radera
    2. engångsgrejer är det typ 6-8 timmars....

      Radera
  2. Therese Johansson27 januari 2013 kl. 08:27

    Mamma köpte (dyra) värmesulor, de där nya som man inte behöver ha sladd etc till. Hon var ute i 3,5 timme i rejäl kyla utan att frysa det minsta om fötterna.
    De borde kanske göra liknande fast för händer också!

    SvaraRadera
  3. På HULO har de värmekuddar som man kan "återladda" genom att låta dom ligga i kokande vatten 8-10 minuter o sen svalna. Bara knäcka lilla plåtbiten o vips så är dom varma igen :)
    6 stycken för 99 kr.

    SvaraRadera