torsdag 31 januari 2013

I väntans tider...

Moln, sol, takdropp, regn, sol, moln, plusgrader och fågelkvitter.

Hade jag inte vetat bättre hade jag fått vårkänslor och önskat att plusgraderna skulle stanna, man jag tycker nog att det kan vara vinter hela februari också sen kan mars få bli solig, varm och vårlikt slabbig :)

Jag ser fram emot att se vad som kommer upp i mina rabatter, köpte ett jättegäng med vårlökar och jag har inte någon aning om var de kommer upp. För sonen var snäll och planterade dem åt mig eftersom jag inte riktigt orkade med det precis i mitt elände med hästarna. 
Jag älskar när blommorna börjar komma upp och kan gå flera gånger om dagen fram och tillbaka vid rabatterna och titta och vänta...

Förra våren 12 Mars.
Hittade ett härligt klipp från Juni förra sommaren, jag och den underbara mannen byggde ut en beteshage sent en kväll och bara ställde oss tysta en lång stund och lyssnade på naturen...


Längtar efter allt utom mygg och flugor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar