lördag 12 januari 2013

Jag, en fegis?

Skuttade smidigt (jo!) ur sängen i morse, ryggen blev tillfixad igår och det är sååå skönt!
Min ordinarie ryggfixare bor ju inte i krokarna och hade inte vägarna förbi på ett tag och min privata massör (som har häst här i stallet) ville att någon kiro eller napr skulle ta en titt så inget var tokigt, så jag drog mig till minnes en lokal naprapat som tidigare fixat mitt ryggslut med gott resultat.
Så jag drog jag på mig civilkläder, smet från gårdsplanen och den stackars ryggen fick hamna i ett bra arbetsläge igen. Som vanligt är det inte precis där min smärta sitter själva problemet återfinns, men några knix senare var jag som ny.
Jag får se hur jag känner mig efter mockningen, kanske, kanske kan jag tömköra eller longera Qråkan några varv. Han blir ju så glad över lite uppmärksamhet.
I morgon är jag ju ledig från mockning, höpåsar och lunchfodring så jag ska dra med mig den underbara mannen och tvinga honom att bjuda mig på bio, breaking dawn 2 vill jag se så jag hoppas den går på lämplig tid. Jag blev iofs lovad att få hjälp med insläpp om jag inte hunnit hem och det känns lite lyxigt att inte ha någon tid att passa mellan utsläppet och nattfodringen..


Jag har nog en undermedveten blodsugargen i mig för jag gillar Twiligtfilmerna, gillar Vampire Diary och gillar True Blood.
Däremot fixar jag inte Zombiefilmer eller skräckisar, då får hela familjen följa med mig upp till stallet och nattfodra, flera kvällar i rad!
Sonen tycker att mamma är en fegis, ja, men då är mamma en fegis då! ;-)

Fler än jag som "vuxit ifrån" sitt skräckfilmsintresse??



2 kommentarer:

  1. Tack och lov saknar jag nog den genen, men jag såg den första filmen (ungarna tvingade mig) och tyckte faktiskt också att den var bra. :)

    (Halkade in här av en händelse och hittade till din fina blogg.)

    SvaraRadera
  2. Twilight är ju mer romantik än skräck:) Ja, jag vill INTE se skräckisar nu för tiden. Hur kul är det att sitta med en kudde för ansiktet i nästan två timmar? Hoppas ryggen håller nu och att ni får en trevlig bio-stund, du och mannen.

    SvaraRadera