torsdag 24 januari 2013

Jag vill synda!

Genast när jag funderar på ett sundare sätt att äta och till och med röra på mig blir jag lite mer sugen på godis.
Varför ska det bli extra gott och frestande när man bestämt att det ska skäras ner på gotter och vad är egentligen ett bra komplement till godis.

Grönsaker i all ära, det är gott att knapra på men det äter jag ju redan, det måste kännas liiite syndigt för att det ska vara riktigt smarrigt tydligen...


Ett tag hade jag alltid frysta jordgubbar i frysen, slängde in några i micron och på med en klutt sprutgrädde, smarrigt. Nu har jag en ny synd, ungsbakade bananer med rinnhonung och glass och den optimala smarriga synden är en stor mugg varm choklad med rom och massa sprutgrädde på... yummi!

Smågodis kommer jag inte att köpa hem nu då det bara finns ett läge för mig tillsammans med en godisskål, det slafsas friskt tills skålen är tom. I början petar jag bort dom äckliga men ju mindre godis det finns i skålen ju godare blir även dom.
Har svårt att ens tugga klart karamellerna, några bett och sen sväljer jag och jag blir som en vithaj om någon annan kommer nära, fräser ilskt och glufsar lite fortare.


Mindre charmigt drag, jag vet!

Tips på goda synder till mig mottages med tacksamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar