fredag 18 januari 2013

nej, nej, nej......

Å, herregud, vad jag känner mig svaaag!
Fick just ett sms från Hobbes matte att hon inte skulle komma till stallet idag för hon hade haft kräksjuka hela dagen. Genast känner jag hur hela min kropp ändras, jag får mer saliv i munnen, magen knorrar illavarslande och jag får en hjälplös känsla i hela kroppen.
Det var ju det här med att spy, vad är det för jäkla påfund? Jag har ända sen jag var pytteliten blivit halvt rabiat när jag mår illa, jag sitter hellre på toan och skiter litervis flera dagar än att spy en gång.

Jag blev genast tvingad att memorera när jag träffade Linda sist, hmm inte i går, men i förrgår, hur nära stod hon och hur länge. För om jag minimaliserar smittrisken i mitt huvud kan jag klara min hypokondriska kropp från att utveckla ett illamående på riktigt. Sen blev det en näve hela pepparkorn och vidare till spritskåpet, nu ska det drickas whisky satan i gatan!
Sagt och gjort en rökig stark wirrepinne upphälld, en trippel 9:a!
Den underbara mannen suckade och tyckte väl det var onödigt att jag använde hans Laphroaig att döda bakterier med?
Men, ska Pinsessan må dåååligt sa jag med den ynkligaste röst jag kunde uppbringa. Den underbara mannen vet när man kan och inte kan diskutera med mig så han suckade igen och återgick till sitt.

Nu var det ganska länge sen jag spydde, peppar peppar men när jag känner illamåendet växa tar jag en kökshandduk och två isbitar, isbitarna lägger jag i handduken och sen pressar jag dem mot ögonen, det har jag märkt är effektivt för att skingra tankarna från att spy.
Tillslut brukar man ju behöva spy ändå har jag märkt och då jävlar är det bråttom till toan, för jag kan absolut inte vara där inne innan för då legaliserar jag ju liksom att det är ok att spy, är ni med?

En gång när jag var spysjuk låg jag som vanligt och tröck inne i sängen tills det blev sådär bråttom, då sprang jag upp i 190 slet upp toadörren som då flög av sina gångjärn och vidare ut i hallen, jag drog på vattenkranen fullt då jag inte vill att nån ska höra och jag tänkte gömma mig lite fint bakom duschdraperiet, tyvärr var jag inte så smidig så jag slet tag i draperiet som for ner med stången före i skallen på mig. Där i mitt nya egengjorda tält fick jag kräkas och "ingen" märkte något....

En annan gång för ganska länge sen blev jag väldigt "sjuk" (lite självförvållat efter en blöt kväll) i en kompis bil och råkade väl spy lite på mig själv. Vi fick lov att skala av mig kläderna och skulle lufta mig i vägrenen, något ostadig trillade jag ner i diket och lyckades dissorientera mig upp på fel sida av diket och upp för ett viltstängsel där jag blev hängande i trosor, bh och nylonstrumpbyxor säkert till förbipasserade bilars förvåning eller förtjusning...
Min stackars kompis (som inte var speciellt förtjust) fick hämta mig och trycka in mig i bilen igen, tur känner jag att man inte är ute och partajjar så längre! ;-)

Ska nog ta mig ett bubbelbad med min vän whisky, känner mig liiite bättre efter att ha lättat mitt hjärta och lättat på glaset några gånger.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, vad rolig du är! :-) Men jag tror du är safe då vi inte sågs igår. För övrigt var det då som min andra hälft drog hem det :-( Men helt klart en anledning till att ta en wirre lr två ;-) Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Nä du får tame tusan göra slag i saken coh använda ditt författarhuvud på något mer sätt, för du skriver faktiskt klockrent! Otroligt målande så man verkligen ser den dråpliga situationen framför sig. De e tilltalande och man vill läsa mer..jag skrattar högt! Go for it!kram marie
    ,

    SvaraRadera
  3. Håller med Marie, sättet du skriver på är verkligen kanon! :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha!!! Vilka roliga och personliga inlägg du skriver!!!

    SvaraRadera