måndag 28 januari 2013

oj,oj. en stor hudbit borta....

Just utkliven efter en varm dusch går jag över vår fluffiga matta vid soffan och känner att jag trampar på något blött, kliver tillbaka ut på golvet och in på mattan igen, samma känsla.
Ropar högt till den underbara mannen att det är något blött på mattan varvid han kommer rusande och befarar takläckage eller brustet golvvärmerör....
Han slänger sig ner och känner över mattan, lyfter den och konstaterar att den var snustorr, då vinklar jag upp foten, säger -oj det är mina fötter. Jag ser att den ser ut som en ömsande ödla, mina mjuka fötter har börjat verka!
Det var alltså en ganska stor hudbit som samlat vatten i duschen och inte kunnat torkats och såklart pressades vattnet ut när jag klev på den fluffiga mattan...
Den underbara mannen beordrade mig att genast gå och sätta på mig ett par strumpor och jag konstaterade att en mysig fotmassage i soffan ikväll var uteslutet...
Funderade på att lägga upp ett kort på mina flagnande fötter men jag vill att ni ska ha en trevligare bild på era näthinnor idag :)

Såhär mjuka och gossiga blir mina fötter om några dagar och då ska jag  ha en mysig fotmassage oh, yes!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar