tisdag 1 januari 2013

glitter och plutläppar

Så har vi nu tippat över kanten för ett nytt år, jag har gett mig själv ett nyårslöfte och ska se till att det hålls.

Själva nyårskvällen firades nog som i de flesta hem med på tok för mycket god mat och med lagon mängd dryck att skölja ner med! Förrätt med chevreost rostade pinjenötter och ringlad honung.
 
 
Varmrätten blev plankstek och till efterrätt olika sorters bär under riven marsipan, bakad i ugn med massa vispgrädde. Yum!                                                                                                                        
Vi hade minst sagt en lång sittning som startade kl sju och efterrätten dukade vi undan tjugo i tolv där emellan hann vi med lite sällskapsspel och en del avhandling av det "gamla" året. Glitter hör nyår till och eftersom jag fick en ny glitterburk av min dotter i julklapp så jag glittrade mest under kvällen :)     
                                                                                                                                      
 

Här försöker jag mig på en sån där tonårspose med plutläppar, min dotter säger att jag ser urlöjlig ut och gör helt fel. Givetvis sporrar det mig till att öva mer och bli bättre på plutandet ;-)
Tolvslaget tillbringades ute på gårdsplanen kikandes på grannars raketer och på fölisarna, de blev lite skraja men gjorde inte någon direkt affär av det. Inne i stallet var alla lugna utom en som ägnade sig åt att forma ett orkesterdike i sin box, liiite varmt blev det nog då under täcket men när smällarna ebbade ut coolade hon ner sig igen. Kl ett släckte jag ner, då hade friden återigen infunnit sig i stallet.
 
I morse pussade jag min fina Qråka på sin goa nos och sa grattis mattes fyraåring, det ska bli så spännande vad detta år har att erbjuda för honom och mig.
 
 
 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar