tisdag 29 januari 2013

solsvedd och rännskita!

Tänk dig att du ligger på en strand, solen värmer och det fläktar sådär lagom behagligt och en kall dryck står inom räckvidd.
Solen värmer upp dig genom alla frusna lager hud och ben, fy fan så skönt.

Jag har haft planer på en solsemester i ett par år men aldrig kommit iväg, i vår SKA jag ta mig tusan unna mig en vecka ledigt och värma och vila upp mig ordentligt.
Så jag har roat mig med att kika på resor där det är varmt och skönt i Maj, just nu lutar det åt turkiet med all inclusive, för om jag inte orkar ens bemöda mig att leta reda på en lämplig restaurang så kan jag bara välta in min solsvedda kropp i hotellets egna.
Temat för resan är ju vila, vila och vila!


Turkiet har jag varit i en gång tidigare och var jättenöjd, visst kan jag prova något nytt men det är ett säkert kort för värme i Turkiet...
Säkert kort för värme var det också när vi åkte till Egypten, tyvärr föll vi för det andra (nästan) säkra kortet där, nämligen varsin magkrumelur, skitkul på bussen och flygturen hem...

Om när jag nu ska åka måste jag nog skaffa något nytt att ha på mig, hittade en snygg klänning här och här fanns det hur mycket snyggt som helst. My kind och shopping! :)

Såklart kan man säkert fynda kläder utomlands, men jag gillar inte tanken att behöva shoppa på semestern, tråååkigt juh!
Längtar så där barnsligt mycket nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar