lördag 5 januari 2013

Spårsökande missil

Idag står mamma/dottetid på schemat, sen dottern flyttade hemifrån blir det inte alls lika mycket dottertid. Den tiden minskade också rejält när vi sålde sista ponnyn och hon slutade åka och träna och tävla. Just tid i bilen har vi verkligen haft mycket av hon och jag.
Hon började träna och tävla på egen ponny som elvaåring fram till artonåring, som mest hade vi tre ponnys "igång". Väldigt rolig tid, resume kommer så fort jag kan börja lägga in bilder igen.

Det blir en tur upp till IKEA för lite shopping och en god lunch, jag gillar ju inte att shoppa men om jag har ett mål för dagen kan jag överleva. Jag är ingen som går runt och klämmer och känner på saker och köper "bara för att", mer som en spårsökande missil far jag runt och letar efter exakt det jag ska ha!
I går kväll sa jag till den underbara mannen att jag skulle köpa något och nu kommer jag inte ihåg vad, så intresserad är jag av att handla ;-)
Jag borde alltså vara alla mäns drömkvinna! Det har jag sagt till den underbara mannen men då sneglade han upp mot stallet och sa torrt att hästarna visst kostade lite dom också... Petitesser!

Nej nu måste jag sätta fart i stallet så jag kan smita iväg snart, måste fundera på min shoppinglista :)

3 kommentarer:

  1. Jag klämmer på allt men köper nästan inget...hahaha. Jörgen undrar varför i hela friden jag ALLTID måste känna o klämma på saker i affären. :-P

    SvaraRadera
  2. Du är som mig :) När det gäller shopping i alla andra affärer än häst affärer så har man en plan, gå in grabba tag, betala, gå ut. Men när man går in i en affär som säljer hästprylar kan man gå flera timmar och klämma, känna och lukta. För att sedan komma hem med en massa saker som man "kanske" kan behöva ;)

    SvaraRadera
  3. Hästsportaffären Charlies: Där kan jag spendera TID (och tyvärr också en del pengar)! Hi, hi...har också en utflyttad dotter: Hon var hemma över jul/nyår och vi skulle shoppa lite möbler på IKEA var det tänkt. Det blev via nätet med hemkörning till Halmstad. Bra mycket smidigare än att köra in till stan med transporten och sen köra nästan 40 mil Halmstad tur och retur.

    SvaraRadera