tisdag 5 februari 2013

äckelråttor och kanske mot nya uppdrag...

Nu snurrar det i skallen på lantisen som gjort storstan igen.

Blir alltid lika häpen över hur mycket folk och hur många original det finns, inge fel i att vara ett original då men jag måste alltid titta lite extra...
Dessutom finns det alltid en hel del lurkar som snuskar runt och jag höll på att få snor sprutat över mig när en kille bestämde sig för att tömma näsan inne på T-centralen, FY FAAAn säger jag bara, jag hatar snor! Gissa om jag hoppade åt sidan och gav min allra mest syrliga blick......Sen var det en kille som satt på tåget och klippte sina naglar och slängde ut dem i gången, är det normalt eller?
Äcklas också av att folk hostar och nyser kors och tvärs utan att hålla för eller ens fundera på att vända bort sig... Gurgel :(
Imponerade dock på mig själv genom att hitta rätt mellan tågen och kom fram precis där jag ville.

Verkligen inte min vanliga miljö....


Unnade mig en långlunch på ett mysigt ställe där jag sjönk ner i en soffa och läste en medhavd bok av Herlequin "lust", alla som läste Harlequin vet vad jag pratar om, hehe :)
Sen gick jag bort till mitt mission för dagen vilket var en audition för en roll, jag har inte spelat apa teater sen jag gick i skolan men tänker att det vore ett utmärkt komplement till mina ensamma timmar i min mockarverkstad. Vi får väl se hur det går, själv är jag nöjd och tyckte rollen var min, solklart!
Under förmiddagen dök även ett annat businessförslag upp så efter min audition träffade jag en kär vän på ett cafe och jag ska nog hoppa på detta tillfälle, jobba hemifrån och tjäna en jäkla massa pengar, dessutom på ett störtenkelt sätt, I can do that ;-)

Hade turen att träffa dottern när jag klivit av tåget här hemma och sen fick jag följa med sonen och mannen som inte hann skjutsa hem mig innan sin klipptid hos vår ena granne Sandra, kvalitetstid med härliga människor hela dagen. Nu förtjänar jag nog ett glas vin, eller två!




1 kommentar:

  1. Äckel!!
    Det värsta jag vet i den vägen är när folk sitter och snyter sig medans andra sitter i närheten och äter. Som på restaurang. Inget hyffs!

    SvaraRadera