torsdag 21 februari 2013

Det smäller i finridbyxorna...

På Lördag smäller det, nu har jag bestämt mig och då åker tummen ur fotöljgången!
Qråkan ska börja skolan igen, jag börjar med lite tömkörning ett par dagar för att sen se till att parasitera på andra när de ska ut i skogen, vi kan hänga med på smårundor till en början och ta små pluttpass i ridhuset.
Känns skönt att jag nu vill rida igen och det ska bli så kul att se vad fina Qråkis kan åstadkomma under sitt år som 4-åring.
Såklart finns en önskan om att göra kvaliten men är han inte klar eller verkar växa just då så struntar vi i den och satsar på 5-års istället.
Jag är hemskt rädd om min fina Qråka och han är långt ifrån färdig någonstans, så tid kan det ta att växa till sig och tid får det då ta!
Funderar... undrar om Qråkan går bättre att rida på om han vet att matte har finridbyxorna med bling på? Jag får väl prova och meddela resultatet =)

2 kommentarer:

  1. Klart han går bättre med blingridbyxorna på!! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med ridlust! :) Heja heja!

    När ska man använda blingbyxorna om inte i skogen? Blir extra anledning att inte åka av om inte annat ;)
    Sist jag åkte av, (ensam ute skogen med bästa svarta unghästen) var jag mer oroad för hjälmen än minnesluckan och hästen som hade råkat springa iväg :/ Jätte bra prioritering... Tur att mina hästar brukar vara morsgrisar så att jag kunde ropa tillbaka min krycka!

    SvaraRadera