onsdag 13 februari 2013

Inte fel att porrsurfa!

Jag har under många år intagit min frukost vid datorn, lunchen också för den delen. Jag gillar sällskapet och möjligheten att surfa runt, läsa och leta.
På morgonen har jag typ ett mönster över de sidor jag alltid kollar in, jag börjar alltid med facebook och sen vädret efter det vill jag kolla nyheter och sen hästannonser.
Det har jag alltid gillat att göra så jag har god koll på vad för dressyrhästar som finns till salu, jag kallar det min porrsurf!
Det är faktiskt både intressant och roande att lusläsa annonser och framförallt prissättningar som folk sätter, ibland sätter man teet i halsen av en ofrivillig frustattack.
Många av de hästar som ligger ute nu låg ute även för ett halvår sen då jag letade aktivt och en av hästarna jag ringde på som absolut inte gick att pruta på, ligger nu nere i en prisklass där jag hade kunnat slå till.
Hur tänker folk då? Blir man inte av med hästen kostar den ju där den står och går hela tiden och ska skötas om och ridas.
Fast, det är varken lätt att köpa eller sälja häst. Det ska gudarna veta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar