söndag 17 februari 2013

Men, hallå... är det bra eller?

Men, Melodifestivalen.. Hallå?
Bara det att den har börjat kallas för mello ger mig vibbar om att det mer blitt ett jippo än en seriös uttagning av den låt vi vill sända till stora schlagerfinalen.

Jag har förut gillat att titta på melodifestivalen, då på den gamla goda tiden när det var x antal redan utvalda inte alltid skitbra men kanske inte så jäklarns många dåliga som numera.
I går var det första gången jag tittade på detta i år och jag vet inte, bra tyckte jag inte att det var i alla fall.
Tyvärr tyckte jag även programledarna kändes B, inledningsnumret blev särskilt osäkert och stakande, trist!
Gillade låten med State of drama men om det är en schlager vette tusan, Körberg och gänget hade ju en svängig låt men passar den inte bättre som mellanakt i detta sammanhang? Trist att Amanda F inte fick en bättre låt, hon sjunger ju bra men låten sög.
Carolina af Us låt gillade jag också, blev lite förundrad hur hon ibland lät orden komma ut konstigt, eller är det så hon låter... vet inte?
Annars var det flata låtar som inte föll mig i smaken, ja inte copycat låten som lät exakt som Modern talkings dunka dunka från 80 talet då, den svängde lite men det blir svårt att koncentrera sig på annat än att nynna på den äldre "versionen"... Löjligt likt!
Funderar... är detta verkligen värt att ödsla tid på längre,  ibland känner man att även den löjligaste, sämsta som får sympatisörer kan gå vidare, det blir lite fånigt och tar udden av det jag förut gillade med melodifestivalen.
Vi får väl se nästa Lördag, jag sitter väl där och tittar och gnäller igen... ;-)

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig - Mello suger verkligen. Tittar aldrig på det och har faktiskt inte gjort på flera år. Finns så mycket annat bättre man kan ha för sig. Tittar iof inte mycket på tv alls. Det blir endast på vintern, alla andra årstider är jag i stallet eller ute på tomten på kvällarna :)

    SvaraRadera