torsdag 21 februari 2013

Ocensurerat, dregel i mungipan...

I morgon den 22 Feb är det exakt 21 år sen jag och den underbara mannen träffades och "blev ihop" :)
Jag hade raggat upp honom på det bygge vi båda arbetade på i Hallonbergen, först hade det spridit sig bland alla byggubbar att jag tyckte han var en heting och såklart på ett bygge skrevs det (väldigt ocensurerat) med tjocka tuschpennor på väggarna diverse snusk om "oss".
Så jag trodde inte han skulle bli allt för förvånad när jag gled inte lite fint i det rum han snickrade i och sa -Det är inte jag som skrivit det som står på väggarna, men det är sant alltihop.

Den underbara mannen BLEV förvånad och nog såg jag en liten rodnad som spred sig i hans vackra ansikte!
Jag fortsatte med att det inte fanns ett dugg att göra i Vagnhärad men att vi kunde väl göra ingenting ihop om han ville, och det ville han.
Vanligtvis när man ska ragga upp mannen i sitt liv kanske man är nysminkad och fräsch som en rosenknopp, jag var tvärtom plus att jag hade opererat ut en visdomstand samma morgon och kinden var gul, grön och svullen som fan.
Själv var jag mest glad att jag inte sluddrade allt för illa och jag hoppades hela tiden att det inte skulle rinna dregel ur den bortdomnade mungipan...

Men ändå kom Täbykisen ner till Vagnhärad och han är kvar än... <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar