torsdag 21 februari 2013

Provokativ halshuggning.

Inte ens under min mest provokativa ålder lyckades jag sjunka så lågt som vissa faktiskt vuxna människor verkar ha benägenhet att göra.
Ibland undrar man om folk inte har vett nog att se något ur något annat perspektiv än bara sin egen sida, får krypningar av folk som tänker jag, jag och mig, mig och utöver det också du/den är dum, du/den gör fel etc. Bläk.

Jag tänker såklart på Farmens avsnitt igår, hade jag inte varit så nyfiken så jag ville veta hur det går hade jag struntat i att titta då man blir rent stressad av gapet och skriket från flera av deltagarna.
Sen det där skit snackandet om varandra bakom ryggarna är ju bara sååå lågt, såklart är det lika ocharmigt även utanför farmen då det verkar vara vissa människors sätt att glorifiera sig själva, hur man nu kan tro att man blir längre om man hugger huvudet av någon annan?
Lite sant faktiskt :)

Tyvärr verkar dessa dokusåpor mer och mer tendera att spåra ur och bli ett jäkla rövarspel med låga personangrepp och sandlådevarning eller är det en verklighet som kommer fram när människor sätts under press?





2 kommentarer:

  1. Min erfarenhet av denna typ av förnedrings-TV är att det hänger vädigt mycket på hur de klipper ihop programmen. TV-bolaget väljer hur dåligt de vill att människor ska framstå som och vilka intriger som ska framhållas och lyftas fram. Så i verkligheten är det kanske inte riktigt lika illa men deltagarna är ju valda utefter vilka personligheter de är. Att tittar gillar denna typ av "skittv"-program är mej helt obegripligt. /Carina

    SvaraRadera
  2. Det som är mest tragiskt är väl hur tv4 gör.
    Dom väljer ju ut de människor som de vet kommer att komma i konflikt med varandra och sen visar dom bara dessa konflikter.
    Programmen är 20 minuter gånger 5 av en hel vecka och det enda vi får se är skriket och paktandet. Dom måste väl ändå göra annat också. Eller?
    Men det är verkligen trist hur dom beter sig.. Pinsamt att se sig själv/sin mamma/kompis what ever i tv som beter sig så.

    SvaraRadera