måndag 11 februari 2013

slö som fan, dags för tömmning!

Har under en längre tid fått pikar om min slöa dator och idag bestämde jag mig för att flytta över lite bilder till den externa hårddisk vi har.
Först fick jag varning över att bilderna inte skulle få plats så jag fick rensa lite på den externa disken, ibland kanske man sparar lite fööör mycket saker...

Sen när den ville ta emot den mapp jag samlat ihop bilderna från 2012 och sista kvartalet av 2011 så knastrade det till och jag fick meddelande om att dessa 13 697 objekt på sammanlagt 43.9 GB skulle ta
ca en timma att flytta över, sonen höll på att svimma, 43 GB bilder, mamma rensa och släng!
Men, alla fina släkt bilder och hästbilder...... inte slänga!

Nu har den hållt på och rasslat en halvtimma och det står fortfarande att det är en timma kvar...
Hoppas min dator kommer bli snabb som en vessla sen, rensad och lite tömd!

Är det bara jag som slarvar lite med rensning och så på sin dator??




1 kommentar:

  1. Jag rensar inte bilder alls. Lagrar allt. Har därefter också externa hårddiskar med bara bilder för jag fotar ju lite överdrivet mkt...
    Gäller alltså bara att köpa mer hårddisk ;) För inte vill man rensa bland minnen, man vet ju aldrig vad som kan bli användbart i framtiden!

    SvaraRadera