onsdag 27 mars 2013

Bind mig, smiska mig?

Morgonstund har guld i mun, hur menar dom då undrar jag, det luktar oftast inte guldigt i någons mun just på morgonen och guld ska väl vara något bra?
Nåväl solen skiner i alla fall och jag med den då jag känner mig mycket bättre idag, phu!

Nu formligen hör man hur snön smälter på dagarna och den enda nackdel jag kan komma på är att "det som göms i snö kommer upp i tö" då det ser jäkligt trist ut inne i hästhagarna med all skit som tinar fram och utanför stallet med höspill och så. Men utanför stallet är det bara att ta fram krattan när det släppt lite och då blir det snart fint igen.

Är superglad för min dotter och hennes pojkväns skull då de hittat en urmysigt hus att hyra utanför samhället, ingen av dem vill bo inne i "byn" så detta passar dem utmärkt. Att det ligger precis vid en liten sjö blir ju inte sämre direkt.
Det blir en omgående flytt i månadsskiftet eller eventuellt redan i helgen så kanske man får lov att bära någon kartong eller så? :)
Nu retas vi med sonen att det börjar bli dags att packa, då han fyller 18 om tre veckor, men han vägrar och säger att han ska bo hemma tills han är typ 30... Mmmm vi får väl se....

Nu ska jag läsa ett kapitel innan jag går ut och mockar, redan efter första tio sidorna var jag fast i boken och det gillar jag.
Kanske inte riktigt min grej i boken men man kan liksom inte sluta läsa då storyn blir enormt spännande och man blir helt "fastlåst" i den.
Drömde i natt om ett sovrum med vinröd sammetsmedaljiongstapet både på väggar och i taket, börjar alltså redan bli "bokskadad", snart vill jag säker binda den underbara mannen i någon stolpe också eller smiska honom lite med lämpligt tillhygge, vi får väl se exakt hur skadad jag blir? ;-)
Kanske den underbara mannen ska få en silvrig slips av mig på sin födelsedag??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar