tisdag 5 mars 2013

Bra med en stadig rumpa!

Underbara underbara dag!
Våren har frestat rejält idag med sol, fågelkvitter och porös is på vägen.

I dag var det dags igen att klättra upp på Qråkan och jag joggade honom lätt på lina några varv innan för att slippa värsta sprakigheten.
Igår var han vild och vacker när jag jobbade honom från marken så jag velade lite om jag ville halka runt ute eller om vi skulle gå ner till ridhuset, men jag beslöt tillslut att rida ute då jag inte frestas att klämma in en gänglig tonnis med megalånga ben, halvt ostyrslig i ett 20/40 ridhus om jag inte måste.

Vi hade sällskap av Lena och Hobbe, där finns då en stadig rumpa (Hobbes alltså!) att styra in i om krokodilen kommer.
Qråkan var rejält spänd, vaken och nyfiken på allt till en början, liite läskigt är det ju såklart att vara ute och ströva utanför gården. Han smög lite och vibrerade i hela kroppen åt allt och inget en stund, men lugnade sig efter att vi hade travat lite.
Duktiga han gick först nästan hela tiden och det är skönt att han litar på mig och går på när jag ber honom, titta får han gärna göra men inte fladdra runt som en humla i en påse....
Jag tog även två korta galopper, han är väldigt väldigt vaken för mina hjälper och fattar direkt om jag samtidigt säger "galopp". Blev ett litet missförstånd i första fattningen då jag inte bad om "bakutspark", skällde lite på honom och gjorde om och han fick göra rätt.


Skrittade hem sen på lång tygel, frustandes, nöjd och avspänd! I like :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar