fredag 29 mars 2013

Dålig hästhållning!

Tillåt mig småle, men nu börjar det verkligen bli fånigt!

Jag fick en lunta papper från advokaten igår där säljaren till Tindra fortfarande påstår att jag köpte henne fullt medveten om att hon hade problem med sina bakben? Yea right!
Tvärtom gjorde han ju allt han kunde för att övertyga mig om att hästen aldrig uppvisat några konstigheter i hans ägo vilket jag trodde på då.
Dessutom beskyller han mig nu för att det skulle vara min hästhållning som har framkallat dessa problem på henne, men hur tänker han nu...
Det finns ju inte mindre än två veterinärjournaler från den tidigare ägaren där det tydligt framgår att hästen lidit av detta i flera år.
Ja, ja, som en av mina inackorderade sa när hon fick höra detta, -en dåres försvar!

Något jag också häpnar över är att han står fast vid att vad än hästen har för problem (fast han sa innan köp att det inte fanns några problem?!) så påverkar inte det hennes användningsfunktion.
Okej, alla som vill rida på Tindra och anser att det inte är djurplågeri räcker upp en hand...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar