tisdag 5 mars 2013

Fix med lökarna....

Juuust det, börjar det inte bli dags att beställa fröer?

Jag har tänkt att förgro krasse i år för att fylla krukorna utomhus med dem, tycker det är skitsnyggt med lite blandad krasse som vräker sig ur en kruka.
Funderar också på att plantera stockrosor i min "nya" rabatt, hade svarta förut men har glömt bort att plantera nya då de inte verkar vara perenna. Förut höll jag på massor i min trädgård, planterade, rensade, sådde, delade, flyttade och fixade.
Tyvärr är detta något som legat på is några år men förra året rensade jag upp igen och köpte en jättelåda med lökar som ska bli spännande att se var de kommer upp då jag själv kroknade just i planteringstiden.
Det blev sonen som åtog sig planterandet, jag berättade var han skulle läsa för att se hur djupt de skulle ner och hur höga de skulle bli för då skulle de ner bak i rabatten.
Han fick hålla på en bra stund då jag beställt flera hundra lökar, jag tyckte han skulle vara extra glad för vilken sjuttonårig kille borde inte vara glad över att få hålla på med lökar några timmar... *min humor*!

Kanske jag ska plantera luktärt också det är fint... Fler tips på fina krukblommor tages gärna!!
Bilder från mina rabatter..

Gul daglilja

Praktlysing

Härlig färg på lilja

Riddarsporre

Den svarta stockrosen...
Nu längtar man ju inte mindre direkt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar