måndag 4 mars 2013

Gjorde en fasansfull upptäckt!

Vad blev det stora samtalsämnet igår tror ni, jo blåsten och framförallt isen.

Nu är det halt på många delar av jordskorpan och på vissa delar jättehalt, det kan jag intyga.
Gaby och jag skulle ju går ut och promenera och bestämde oss för att gå ute på stora vägen då den är isfri och torr men för att komma dit måste man gå på grusvägen en bit och den var inte grusad vill jag lova!
Första biten gick vi som om vi åkte skridskor och bitvis fanns det lite snöskoprigt att gå på men den andra vägsnutten som dessutom är en uppförsbacke var det värre med.
Halvvägs uppe säger Gaby att vi skulle ha gått på andra sidan varvid jag tänker prova ta mig över, två steg upp och sen gled jag bara ner för backen igen. Jäklarns halt och tusan om jag slått på röven! Vi löste det genom att ta oss över diket och upp i skogsbrynet där vi fick gå en bit.
Det vi båda gladdes över var att vi kunde gå uppe på skarsnön, smickrande hur lighta vi måste vara och skönt att slippa få snö i gympadojjorna!

Jag gjorde också en fasansfull upptäckt och det handlade om det som dunsade i går natt. När jag var inne under förmiddagen dunsade det igen och nu hörde jag var det kom ifrån och gick för att se efter och visst var det vad det lät som, vår ena altandörr stod vidöppen.
Den underbara mannen hade vädrat för några dagar sen och då hade dörren blåst igen och glömts bort.
Jag tänkte att om han vill bli av med mig kan han ju också sätta upp en skylt på fältet till zombisarna, där är hon och jag har lämnat bakdörren öppen! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar