söndag 3 mars 2013

Hjälp! Det dunsar runt huset....

Men håll i hatten va det har blåst storm inatt.
Först kunde jag knappt somna då jag hade lite puls efter att ha sett klart säsong 2 av The walking dead, sen vaknade jag fleera gånger då det blåste ner saker och dunsade runt huset, tänk om det var zoombies.
Sen drömde jag att jag var strandsatt med några personer på en ö med några stugor på, kampen var att ta sig därifrån och min telefon fungerade inte. Bara det hade ju fått mig att freaka ur så vi säger att det var en mardröm!
När jag gick ut i morse låg det små kvistar och grenbitar runt om här på gården, bakfönstret på traktorn har blåst snett och färgen på Lindas transport (redan reklamerade väggar) har blåst bort....
Fick laga hagar på två ställen pga nedblåsta ting men nu ligger lugnet över Löflunda, pållarna mumsar hö i hagen och solen stiger sakta upp över stalltaket.
Väl inkommen fick jag återigen trycka upp en tuss i näsan men den andra sidan som omväxling, det är ju bra så inte ena borren blir som en krater efter allt papper som körs in där.... ;-)

Ja, efter en natt som denna måste man väl verkligen kunna säga att det är en "god" morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar