söndag 24 mars 2013

Jag hör allt, så ni vet!

Det blev en kväll uppkrupen i soffan helt utan ett endaste litet glas vin då skallen var i sprängläge, skit!
Jag hittade tre stycken nya avsnitt av the walking dead så den underbara mannen fick såklart följa med mig upp och natta hästarna eftersom vi passade på att se alla direkt.
Faktiskt är det inte riktigt lika läskigt längre då "kriget" nu mest är mellan två människoläger och mindre focus är på zombisarna, (skönt! )
Men jag har konstaterat att man får bättre hörsel när man är lite skraj, för jag tycker att det låter något överallt och hela tiden när pulsen är uppe. Nästan så att öronen vrider sig lite efter ljudet likt en häst när de fladdrar med sina....

Idag vaknade jag helt utvilad och huvudvärken var som bortblåst,,, eller inte! Vaknade innan klockan av att det sprängde bakom vänster öga, gick lagom stelnackad ut för att släppa ut hästar, så länge huvudet är helt still bultar det inte så mycket.
Olämpligt nog var det en häst som slängde sig ur grimman vände om och riktade en skuttande bakdel mot mig, vansinnig gav jag mig efter den med grimman i högsta hugg för att försöka få till någon sorts konsekvens, vilket mest resulterade i ett huvud som blev åtta nummer för stort och ett lillamående som steg.
Tur att jag inte fick hovarna i skallen eller på mig över huvud taget. Hästar är stora "leksaker" och ibland får de för sig saker man inte alltid själv märker av innan det händer?

När medikamenterna verkat lite är det dags för stalljobb, ska också klösa av Qråkan lite päls och sen är det årsmöte för distriktets ridsportförbund, är skallen inte bättre så får jag nog hålla mig hemma men vi får se vad dagen erbjuder.
Solen skiner och det är inte så kallt, så jag tänker inte klaga för mycket ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar