torsdag 7 mars 2013

Jazzar loss och syndar!

Solig fin dag med mer energi är igår, YEY!
Passade på att ställa mig en stund mot en svart stalldörr i lä och bara lapa in så mycket sol som det gick, drog några djupa andetag och bara njöt!
När jag nästan var klar till lunch i stallet hör jag hur hästarna fräser runt lite extra och går ut för att se efter vad som hänt. Då står den fläckiga skrutthästen utanför sin hage och ser väääldigt vilsekommen ut, ena grindsnöret var av helt.
Precis då kom Eva och Fidde hemskrittandes över ridbanan och berättar att hon träffat Linda och Hobbes tre favoritälgar och motat dem framför sig tills hon kom hem.
Då fattade jag varför hästarna jazzat loss men iofs brukar ju älgarna vara runt här och hästarna bryr sig oftast inte så mycket.
Men idag blev det väl någon sorts urladdning för Skrutt som stod prickstill så jag kunde rädda henne från den ovälkomna friheten och leda in henne i sin hage igen.
I går var Skrutt en Skrutt mer än bokstavligt då hon tappade matte Lena och trampade henne på benet så vadmuskeln gick sönder, usch och fy, snabbt kan det gå illa med våra stora leksaker djur.
Med det förlorar jag min hjälp i stallet några helger framöver, dåligt planerat Lena! ;-)

Sitter och småsyndar lite idag, min syrra kom hit med mitt absoluta favoritgodis och man måste ju bara ta en till och en till... o en till!
Sjukt gott!

När den underbara mannen hade sovit kvar hos mig för första gången var det detta han fick på morgonen, hade inget annat hemma att bjuda på då ;-)

Tror ni jag har fått höra det "någon" gång av honom...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar