måndag 11 mars 2013

Lite skit i hörnen.

Solen skiner in genom mina skitiga fönsterrutor och skulle man blunda och låssas kunde man tro att det är sommar... Men i verkligheten är det många minusgrader som visst skulle hålla i sig hela veckan, fördelen med detta högtryck är som sagt solen och en nackdel att man då ser allt damm inne samt är avslöjad att fönstren skulle må bra av en tvätt...
Ja tvätta dem lär inte jag göra idag iaf, inte på länge heller, eller inte alls om jag ska vara uppriktig då det är den underbara mannen som är fönstertvättare i detta hus, jag går liksom efter och torkar av fönsterbleck ute och inne plockar jag bort blommor innan, torkar av efter och ställer tillbaka blommor.
När jag blir rik på mitt mockande ska jag hyra in en städare varje vecka så jag bara kan gå runt och stöka, för från att ha varit pedant och älskat att städa har jag gått över till opendant och ogilla städning, men det blir inte förrän jag blitt rik som sagt!
Fast lite rik är jag ju redan, rik på kärlek till min underbara man, barn och familj samt mina vänner och vad gör väl då lite skit i hörnen...?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar