fredag 15 mars 2013

Lite upprörd (igen) och några filmsnuttar!

Jag har ju tidigare gjort några inlägg angående dåliga hästaffärer och igår fick jag vatten på kvarnen igen när jag såg programmet PLUS på tv.
Jag tycker verkligen att det är beklämmande att folk köper in, säljer, tar tillbaka (efter "strid"), säljer vidare hästar som är sjuka och har uppenbara problem.
Precis så är det i mitt fall också och det gör nog alla med hjärta för djuren ledsna att veta att det finns folk som medvetet lurar en entusiastisk köpare och än värre sitter och rider på ett sjukt djur och kallt säljer den vidare som ridhäst och tävlingshäst.
Hur, frågar jag mig ofta, kan man göra så mot ett djur?

Min säljare påstår nu att Tindras problem inte påverkar hennes användande, vänta lite... han sa ju aldrig att hon hade några problem för han hade aldrig sett något avvikande under sin ägotid, hur ska vi ha det??
Och att sätta sig och rida på Tindra vore nog det sista jag skulle göra för det vore ett rent djurplågeri!

Någon som blir ridsugen när de ser denna snutt, här står hon och sover och får "nervryckningar"?. Jag satt inne och pratade i telefonen och iakttog henne, lyckades få med lite på film.
Och så här står hon ofta, letar efter ett bekvämt läge att stå i...

Jag har blivit rådd att försöka få ta bort henne trots pågående tvist då hon lider, någon måste ju se till hästens bästa i detta! :(

Har ju två stycken kompisar som även de köpt varsin häst och ponny med uppenbara problem som påverkar användandet och välmåendet, även de har varit tvungna att koppla in advokat då säljarna slår ifrån sig och vägrar ta sitt ansvar, sååå tråkigt för alla inblandade på de drabbades sida, inte minst de djur som inte mår bra....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar