tisdag 12 mars 2013

Mer filmer, det skär i hjärtat :(

Hade hovslagaren ute för ett gäng hästar, fölisarna skötte sig utmärkt Q och Zaxon likaså.

Tindra däremot har ju problem bara med sin egen kropp och blir ju inte "helt nöjd" när man ska lyfta benen på henne.
Såklart snäll som hon är accepterar hon det man vill men det skär i hjärtat när det skakar och darrar i henne och kroppen typ krampar i vissa lägen, svansen hålls högt och snett och ögonen visar vitorna och huvudet skjuts upp i skyn.
Är ju flitig med kameran nu för att fånga så mycket som möjligt på film och i morse hann jag få med två snuttar när hon visar klart obehag både med huvudet högt och lågt!

Lägger också in filmen på nytt, den från förra veckan när hon ska försöka dricka utan att ha för ont.
Den som missat vad hästen "lider" av och varför den står kvar hos mig kan läsa en del här.

Frågar du mig (en hel del håller med mig!) anser jag att denna lilla häst skulle må bäst av att få somna in och det skulle hon fått gjort för länge sen.
Har fått en preliminärtid för huvudförhandling i andra delen av 2013 vilket innebär att jag ska se efter hur möjligheten ser ut för att få hästen utdömd, för så här ska ingen häst behöva gå runt och må!!
Att någon suttit och ridit, trimmat och hoppat på henne är i min värld ett rent djurpl*+¤#i!
Så att jag inte gör något med henne behöver jag nog inte tillägga... Bara väntar och väntar..

2 kommentarer:

  1. Jag Lider med er.. :( Stor kram

    SvaraRadera
  2. Usch stackars Tindra, men är nog rätt beslut som någon borde tagit tidigare istället för att sälja ofrisk häst vidare.. :(

    SvaraRadera