onsdag 20 mars 2013

När allt är slut!

Inte direkt någon världsnyhet att vi bara lever på lånad tid, en dag är allt slut.
För vissa kommer slutet på tok för tidigt medan andra får var med länge och i vissa fall lite för länge. Jag har ingen önskan att ligga som ett kolli någonstans, knappt medveten om vem jag är eller vilka mina kära är, när min friska (definierbart såklart ;-)) tid är över hoppas jag att det går fort.
Vi brukar skoja hemma om att etterstupan eller en välplacerad kudde över fejset får bli lösningen då... Och min likasinnade granne har lovat att hälla vin i min strupe den dagen jag inte längre kan hålla i ett glas, det är väl vänskap på riktigt! ;-)

Funderar ibland över om man ska skriva ner viktiga saker och önskemål men kommer liksom aldrig till skott, jag är ju långt ifrån färdig med min tid här på klotet.
Men jag tror att det skulle underlätta för de mina om jag skrivit ner hur jag vill ha det, eventuella lösenord och hur jag önskar med mina hästar om jag nu har några sådana kvar.
Men jag tror ändå att jag gjort klart för alla att när den dagen kommer gör de precis som de önskar och känner sig bekväma med sålänge jag blir bränd, för tänk om man vaknar där i kistan? :O Ja, jag vet att jag har sett för mycket filmer...
En annan önskan jag har är att det ska spelas denna på min begravning, tycker den är bra helt enkelt.


Huuu vilket märkligt inlägg detta blev, men tyvärr är det ju en del av livet, ack så smärtsamt dock.
Well, än blir ni inte av med mig, jag må vara kantstött och trött ibland men ont blod förgås inte så lätt! :)

4 kommentarer:

  1. Jag har fyllt i lite i "vita arkivet" på nätet, och så brukar jag uppdatera Mats med vad som ska hända med hästen. Jag har ju haft väldigt olika typer av hästar så det har varit rätt varierande med planerna för hästarna.

    SvaraRadera
  2. på nätet går det *blindiefråga*

    SvaraRadera
  3. Ska nog skaffa ett "vita arkivet" det verkar bra!

    SvaraRadera