lördag 9 mars 2013

Om man ska flytta?

Inledde dagen med att vakna en halvtimma innan klockan skulle ringa, det är märkligt att det är plättlätt att somna om om man vaknar av klockan och medvetet snoosar några gånger men vaknar jag självmant kan jag inte somna om.
Inte för att det gjorde något för jag gillar mornar, gick upp, släppte ut hästarna och snabbt in igen för att det kurrade i magen. Då hann Doris också vara ute lite längre i hagen innan hon ska iväg på kurs i helgen.

Igår när den underbara mannen kom hem tog vi en filt och satte oss ute på bänken mot stallväggen med varsin öl, kändes lite "somrigt" sådär, men när vi klev upp var vi rejält kalla för då hade solen försvunnit och då blev det kyyyligt att sitta still.
Likväl förra Fredagen blev vi sittandes efter maten och bara pratade om allt och inget, pratade om var och hur vi tror att vi ska bo när vi inte längre orkar med eller har något utbyte av gården. 
En vemodig tanke men det är så pass mycket jobb med en gård att man måste tycka att det är roligt och verkligen orka med om det ska fungera. Fast än är det bara kul och alla planer och ideer vi har ligger enbart på vår gård!
Den underbara mannen blev än mer underbar igår, han har ju märkt hur ledsen jag blev över att ha fått ställa in min efterlängtade solsemester då alla pengarna gick åt till advokaträkningen. Men han har löst det så jag kan faktiskt få komma iväg och vila en vecka, sååå underbart! 
Jag har världens bästa man, utan tvivel! <3
Igår fick jag också en god plankstek av honom och lite gott bubbel, mums till båda!

Gott med blomkålsmos och mjölk är ett måste ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar