lördag 16 mars 2013

Oönskat hår på fler ställen, suck...

Lördagmorgon och såklart vaknar jag före klockan, märkligt att det blir så på helgerna. Eller så är det ljuset ute som gör det.
Har något som killar i ansiktet och försöker lokalisera hästhåret som hängt med sen i morse när jag råkade dra fleecevanten över näsan för att klia mig, den vanten innehåller just nu mer päls än fleece!

Apropå hår höll den underbara mannen på att bli ett huvud kortare igår, han frågade med rakhyveln i högsta hugg om jag ville bli av med håret på min rygg...
Hallå, håret på ryggen?? Jag har väl inget hår på ryggen säger jag och börjar genast korva runt på mig för att se efter, nä, lite fjunig säger han med ett fånigt smil.... Inte min humor för nu kommer jag ju vara tvungen att vrida kroppen ur led för att leta efter oönskade hårstrån även där, suck!
Har ju sen tidigare vissa akrobatiska övningar för mig angående oönskad hårväxt, läs här...

Det är magiskt vackert ute i kylan och jag intalar mig att jag hellre har kyla och gnistrande sol ute än duggregn och smetiga hagar, trots att jag längtar som en tok efter lite värme, men väderrapporten utlovar minusgrader i alla fall två veckor till.

Helgens planer är att vila, vila och vila. Ska nog bulla upp med filtar i en stol ute mot husväggen och bara låssas sola. Och frysa lär jag väl inte göra eftersom jag tydligen har så hårig rygg, mutter... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar