lördag 30 mars 2013

På alla fyra vid toalettstolen ,fyyyy

Sjunker ner på stolen hyfsat trött och mör i kroppen, flyttat, flyttstädat och sen "plockat upp" köket i dottern och hennes fästmans nya hus.
Eller flyttat egentligen, det var fästmannen och den underbara mannen som bar allting och körde flera vändor med saker till nya stället, jag och dottern packade och gick sen loss på städningen.
Av någon anledning hamnade jag inne i badrummet och fick roa mig där med allt det innebär en ordentlig städning...
Samtidigt passade svärmor på att ringa för att önska glad påsk så jag hade luren mellan axel och haka och körde enhandsfattning med trasan samtidigt som jag stod på alla fyra med huvudet bakom toalettstolen och ner i avloppet...
Dotter och jag hade nästan städat klart allting innan sista lasset åkte och jag hade redan hunnit tänka typ sjuttioelva gånger hur kul det inte är att städa, nagellacket är borta naglarna har gått av och huden på fingrarna ser ut som russinbitar.
Roligare var det att plocka upp kartongerna i nya fina köket, sen lämnade vi dem att pilla lite med resterande saker själva.
Nu ett glas vin och en bit mat!
Här är lite bilder från nya huset, finare blir det när allt är i ordning såklart :)


Dottern utanför nya köksfönstret

Ena altanen, nu är det is på sjön som ligger några meter från friggan...

Nytt och fräscht kök

Inredning på hög nivå

Nytt badrum


Med en hightec toa :)
Den underbara mannen och fästmannen fixar gardiner med mysiga eldstaden i bakgrunden

Lite blommor är aldrig fel, (en liten vas kan behövas i inflyttningspresent, tips till alla!) ;-)

Innan detta hann vi med en underbart god påsklunch hos mamma firandes min syrra, massa trevliga människor var på plats och det blev lite för kort tid där, men vi hinner ta igen det nästa gång vi ses allesammans!!!

1 kommentar: