måndag 18 mars 2013

Pass, pengar, party och rännskita?

Aaah, va glad jag är just nu, resan är bokad, betald och väldigt efterlängtad.

Pratade med en kompis i telefonen idag och fick ett jättebra tips på billiga resor med all inclusive som dessutom avgår från Skavsta vilket blir nära och bra för oss.
Nu blev det inte Turkiet som jag tänkt utan Rhodos och det går precis lika bra kan jag tycka. Staden heter kolymbia och det låg nära stranden och poolen såg lika trevlig ut som bilden på baren :)


Sonen, Dottern och hennes fästman planerade genast lite partaj och frågade om jag var partysugen, nää sa jag jag ska bara ligga och vända mig på en solstol med en kall stänkare inom räckhåll, läsandes alla tre böcker "50 nyanser av..."
Sen ska jag äta och sen ska jag sova, tittar man ut genom fönstret önskar man att det var i morrn man åkte men det är 7 veckor kvar så jag får kampera med snön och minusgraderna tills de ger upp!

Nu börjar planeringen, jag måste köra en fotfjällningskur lagom så fjällen släppt innan avresa och inhandla bajstabletter, eller... man bajsar inte av dem, det är bara mitt smeknamn på sånna där magtabletter för främmande kulturer, så man INTE får rännskita, ni hajjar va?
Annars är det det vanliga, pass, pengar, pikini och palvedon.

Nu har jag ju fått ett mål, ska prova bikinin i morrn och se efter om jag behöver fita till mig lite mer, eftersom jag smackade i mig lite rester av Söndagens godisfrossa idag kan jag nog inte ligga på latsidan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar