söndag 31 mars 2013

Saknad och planer...

Varför kan man inte vakna "före klockan tid" när man ska gå upp lite tidigare?
Nåväl, jag klev snällt upp och släppte ut glada pigga hästar ändå, enda skillnaden var att solen inte hunnit leta sig fram än men ljust och fint var det redan, sååå skönt! Nu blir det långa dagar!

Minns en gång när jag skulle tävla just en sån här morgon med omställning till sommartid, det var uppe i Heby och det tar ju en stund att köra. Jag blev lyckligt lottad? med första starttid kl 08.00 vilket innebar att jag ville vara på plats senast kvart i sju, åka senast halv fem och då fick jag gå upp kl fyra "ny tid"...
Då kunde man ju hålla sig för skratt kan jag meddela...
Den dagen inbringade dock en placering och rosett så allt blev värt det i slutändan, man blir enormt förlåtande till det mesta när det hänger en rosett med i bilen på hemvägen ;-)

Kan sakna att tävla rätt så mycket och jag saknar även ponnytiden med dottern och hennes flitiga tävlande, speciellt nu när Fiddes transport står redo på gårdsplanen för en tur till tävling. Jag håller tummarna för Maja och Fidde idag, heja, heja, heja =D

Men jag kan ju ta ut Qråkan på små socialträningstävlingar så småningom, han ska snart gå igång ordentligt jag väntar bara på drägligare underlag ute då jag inte vill "bara" rida i ridhus med en ungis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar