fredag 22 mars 2013

Skitkul, verkligen...

Började dagen med att vakna en timma innan klockan ringde, det stör mig inte ett dugg då jag gillar mornar och att vakna pigg.
Småstrosade runt lite och plockade och fixade lite inför kvällens stallmöte/tacokväll, tvättade och skurade toaletten, plockade ur diskmaskinen och tog en långfrukost efter jag släppt ut hästarna.

När jag precis ska sätta mig ner och äta lunch känner jag hur det bränner till i skallen och illamåendet kommer som ett brev på posten, hej migrän, kul att du ville komma just idag... skitkul, verkligen :/
Tur att det finns medikamenter att ta till då jag har en hel del att stå i under eftermiddagen, slänger mig på soffan och hoppas på lindring och sen kör vi igen.
Enerverande nog började batteriet i vår brandvarnare pipa i natt och tjuter nu lagom ofta, den sitter uppe i vår höga takdel så jag måste släpa in en lång stege för att byta den, har inte hunnit/idats det än... Kanske ett jobb för den underbara mannen när han kommer hem?

I kväll blir det "fullt hus" och det ska bli så kul att få tjattra loss hela kvällen med likasinnade hästnördar, på kvällens agenda står: Gemenskap i stallet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar