lördag 2 mars 2013

Spontan god vän, ja tack!

Eftermiddagen igår bjöds på en spontan AW hos min likasinnade granne.
Hon ringde och frågade om damen möjligen kunde tänka sig en liten AW? nej tack sa jag, då jag verkligen inte smakar starkt! Självklart sa jag och spjutade över dit direkt :)

En varm variant med grädde.

Trevligt att avsluta veckan med lite svammel och en liten stänkare, även grannen på nästa gård kom över, sugen på en liten knäppare och vårat trevliga sällskap.
Blev också en öl och en jäger....
Väl hemkommen hade den underbara mannen sett till att inhandla rökta räkor med aioli, så himla gott tyckte jag och åt med goood aptit!

Blev visst "några" skal på min tallrik.

Efter maten blev vi sittande och pratade om ditten och datten, vi pratade mycket om vänskap och värdet av riktiga kompisar. Vad kännetecknar egentligen en sann vän, tja jag ställer inga större krav på mina vänner men jag förutsätter att de inte snackar dynga bakom min rygg, inte är mig missunnsamma eller utnyttjar mig!

Vidare skuttade vi in till soffan för att glutta lite på tv, efter en stund började den där jäkla näsan att störtblöda igen så den underbara mannen pysslade om mig lite, nattade hästarna åt mig och bäddade ner mig i sängen.

Tur tänkte jag att jag skulle få sovmorgon idag så jag kunde sova så länge jag kunde, sure thing, 06,45 pling, klarvaken!
Fast då hade jag ju sovit nästan nio timmar och hungrig var jag så jag gick upp och har nu intagit en lång frukost framför datorn och er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar