fredag 1 mars 2013

Vad är min brist?

Märkligt att just Fredagar ska innebära att man blir så himla sugen på typ allt?
Förra fredagen var jag ju så godissugen att jag höll på att nästan dö lite och idag är jag hungrig hela tiden, verkligen vrålhungrig.
Trots att jag åt en rejäl lunch så magen stod i fyra hörn är jag rejält sugen på något redan nu två timmar efter... Sugen på plankstek, oxfile, friterad camenbert, tjocka såser, gott vin.

Nä, nu får jag avleda mig med något vettigt. Kanske jag ska gå ut och lasta av den där pallen med Bioprominmineraler som kom idag, de rekommenderas verkligen och kan inhandlas här av mig :)




Såhär skriver AME-products, tillverkaren av Biopromin.
I den naturliga basen med mineraler och spårämnen är det tillsatt essentiella aminosyror, vitaminer och örter i god balans för att främja ett optimalt upptag, ur såväl BIOPROMIN som det dagliga intaget av foder. Speciella örter är tillsatta för att främja magens och tarmens funktioner. Det är viktigt för syntetiseringen (bildandet av vitaminer i tarmen).
BIOPROMIN ger en god balans i blodet och i den inre sekretionen det vill säga, körtlar och organ stimuleras till en normal funktion. Det är särskilt viktigt för hjärta och lungor, för att förhindra överansträngning, under träning och tävling.
Mineralernas positiva effekter är:
  • Aktiverar syreupptaget
  • Bryter ned mjölksyran
  • Starkare skelett - leder - muskler - senor
  • Bättre hovkvalitet
  • Stimulerar matsmältningen
  • Mindre fodergallor
  • Snabbare återhämtning
  • Finare hårrem
  • Förbättrar hormonbalansen

    Kanske är det mineralbrist jag själv har, därav suget på mat och godis... Ska nog ta en tesked biopromin själv och se hur mina "balanser" blir :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar