torsdag 28 mars 2013

Vin och jordgubbar, stackars jag! ;-)

Min fina skruttungegullefölis fuller ju ett år om en vecka, förra året på Långfredagen föddes hon pytteliten och med "helt fel färg"... Kan läsas om här.

Tog in henne idag och både jag och den underbara mannen gnussade bort massor av lurvig päls som rasar av henne nu, var tvungen att kämpa en stund med hennes svans också som var tvinnad med halm och lite vanlig skit.
Hon står så duktigt uppställd i gången bara ropar några gånger efter kompisen men det är ju inget konstigt.
Passade på att mäta henne också och som 11 månader och tre veckor gammal är hon 141cm i manke. Rumpan mätte jag inte men den är nog en halv dec högre :)


Nu ska jag glajda ner i ett hett bubbelbad med ett glas kylt vitt och några jordgubbar som den underbara mannen serverar mig, stackars lilla jag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar