tisdag 2 april 2013

Ålderstecken igen och en ny bästis!

Åldern börjar ta ut sin rätt på fler än ett sätt, jävlar va stel man börjar bli.
Börjar? hade den underbara mannen sagt om han läste detta då han tycker att jag är den mest osmidiga och oviga personen han träffat.
OK, jag är lite styv kanske, kan inte nå mina fötter ståendes, kan inte ligga på golvet och sträcka upp ett ben i luften utan att skrika av att det drar i lårets baksida etc.
Men nu kommer jag inte åt att klia mig på ryggen längre och det börjar ta emot när jag ska knäppa på och av bh-n...
Stel är jag också när jag reser mig upp och just höfter och fötter är till och från jäkligt ömma och trista.
Några leder i fingrarna krånglar och nacken ska vi inte tala om.

Inte jag!


Sommar och värme är ju såklart namnam för en stel kropp med värk så jag längtar satan nu efter vår, värme och mer värme!
Min bästa kompis har blivit en gaffel, den kan jag ha i soffan och sitta och klia mig med på ryggen, kommer åt perfekt överallt!
Hej, kompis!

Apropå mitt gråa hårstrå som jag hittade häromdagen som jag genast ryckte bort så såg jag ett nytt idag...
Hur tusan grånar hår, för de är ju långa strån som är gråa, inte nerifrån roten liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar