fredag 12 april 2013

Besked i bedrägeriärendet!

Sitter och väntar på besked om vad försäkringsbolaget anser om Tindra, kontaktade dem idag och önskade en snabb handläggning då Tindra igår höll på att trilla omkull när hon skulle kissa :(
Nu börjar det bli brått då det känns som att problemet eskalerar vilket inte verkar helt ovanligt när det gäller neurologiska problem.
Frågan är hur stor skada hon tog av expressutblildningen/träningen hon blev utsatt för av min säljare i somras eftersom hon bara två månader innan han köpte henne var sprutad/behandlad i det bakben hon haft återkommande hältor och även nu är halt på, SAMT att hon under flera år haft dessa neurologiska problem. (vilket jag såklart inte fick veta innan jag köpte henne!)
Så vitt jag vet blev hon aldrig kollad eller gjorde något återbesök innan han satte igång henne efter minst ett och ett halvt års vila pga hälta och dessa neurologiska problem.

Hoppas, hoppas denna stackars häst kan få lov att somna in snarast och inte måste lida vidare pga att vi driver en tvist om försäljningsbedrägeriet!

Snälla rara stackars häst.

2 kommentarer:

  1. Kan du inte ta bort henne så hon slipper lida i alla fall?

    SvaraRadera
  2. Eftersom detta är ett rättsfall måste jag göra allt i den ordning som krävs för "ordningen". Eftersom jag reklamerat hästen är det säljaren som drar ut på tiden för hästens lidande, inte jag!
    Dock gör jag allt jag kan för att Tindra ska få somna in snarast.

    SvaraRadera