torsdag 11 april 2013

Chockar mig själv... bildbomb!



Sådärja, hemma efter en förmiddag i härligt sällskap i underbar miljö med en chockartad spontanhändelse!
Fina Marie och jag fräste upp lagom till Älvsjömässan öppnade för "nordiska trädgårdar" och redan var det kö och proppat med folk, vi kryssade runt smått dreglande en stund tills vi hamnade utanför blodgivarbussen. Jag har alltid funderat på att ge blod sa jag, jag också sa Marie, vi sneglade på varandra och sa samtidigt... Vi gör´t!

Fylla i papper.


Sagt och gjort, vi blev godkända såklart och fick lämna en provskvätt, fick varsin goodiebag och kände oss fantastiskt nöjda med oss själva!
Sen blev det lite shopping i form av lökar, fröer, någon magisk borste och en stor bit torkat renkött.

fina detaljer till trädgården

Marie ville inte vara med på bild och då måste jag ju såklart ta kort ;-)


Häftig vattengrej


Fina handgjorda glasskulpturer


Vimmel av blommor


Hängande orkideer, en våt dröm nästan!

Största orkideen jag sett

Suddig orkidee men fin pippi

Lite färgglatt

Mini ananaser

Trädgårdstema
Gulliga detaljer

Söt krokodriljo

Fin entre.

Skönt att gå runt med likasinnad med exakt samma intresse, titta, köpa, gå vidare! Äta lunch, titta, köpa, åka hem!

1 kommentar:

  1. Oh undrar om man kan lyckas odla ananas hemma? Har för mig att man ska kunna odla det ifrån top/underdel utav frukt... Fast jag har ingen aning om hur stora de blir. Buske? Klänga? Växt?

    Min mor var där idag med. Hon ringde mig och började rabbla upp en hel lista med blommor hon köpt (och eftersom jag har ena bilen och pappa andra så åker stackarn kommunalt) och jag trodde hur fasiken ska hon få hem allt på bussen? Så hasade mig iväg för att hämta henne, visade sig att hon bara köpt lökar. Klart lättare att bära runt på ju!

    SvaraRadera