onsdag 24 april 2013

Fick ett samtal!

Telefonförsäljarna ligger inte på latsidan nu, phu och bläää.

Tex.
Telefonen ringer -jag svarar -Anngelica!

Hej, är det du som är Anngelica?

Jag tänker och himlar numera med ögonen *svarade jag inte precis det*? Jag säger -Ja, det är jag.

Va bra, då blev det rätt.

Jag tänker *blev det, för vem*? jag är ju mitt i ett spel.

Jo, det är så att du nu använt din nyckelbricka i ett halvår och vi undrar om du är nöjd?

Jag tänker igen *nyckelbricka? har jag aldrig beställt* Och säger, nej någon nyckelbricka har jag inte använt.

Men vi har skickat en till dig för ca sex månader sen.

Jaha säger jag men då har den nog hamnat i pappersinsamlingen, reklambrev gör det här.

Så du har inte använt den då?

Nej!

Men då kanske du vill teckna ett abonnemang på en bricka, det är jättebra om du tappar nycklarna, bla bla... (omständigt lång beskrivning på deras "tjänst").

Tack, men jag avstår säger jag, har inte ens en nyckelknippa endast en husnyckel och en bilnyckel som jag har "bra" ställen att stoppa om jag är hemifrån, vilket jag sällan är.

Du vill inte provtesta gratis ett halvår?

Tack, men som jag sa är det inte intressant för mig, jag står över, tack för att du ringde, hejdå.

Öh, öh jaha, hejdå....

Ja, vad säger man, suck!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar