onsdag 24 april 2013

Med lätt nedlåtande ton?

Morgondonar lite papper vid datorn samtidigt som jag spelar lite CC under tiden.

Apropå spel såg jag en statusuppdatering på FB igår som fick mig att börja fundera lite, det var någon som blivit ifrågasatt om den inte hade något vettigare för sig än att hålla på å spela?
Vad egentligen är det som säger att man får mindre gjort på dagarna för att man under sina valda tider spelar lite och som i detta fall skulle hon visst få väääldigt lite gjort då hon ligger långt fram på detta spel.

Får man inte längre välja vad man gör av sin fritid, är man en sämre människa om man spelar något av dessa FB spel?
Jag har också fått kommentaren någon gång att "sånt har inte jag tid med", någon gång med lätt nedlåtande ton, tja, tur då för mig att jag faktiskt har tid med det då.
För mig är det dessutom ett bra sätt att pausa i mitt arbete, mocka några boxar för att sen tvinga mig själv till en paus flippande lite på telefonen.
Win win, kul för mig och sparsamt för min ibland slitna kropp!

Jag känner mig inte som en lat smitare bara för att jag roas av att spela lite, just nu CC då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar