torsdag 25 april 2013

Sär skrivningar :)

Visst är det väl ändå rätt så roande att läsa särskrivningar?

Samma mening kan få helt annan innebörd, vissa ord kan ju få fler betydelser och det är ganska extremt skoj att läsa.
Här är en del skojjiga!


I affären
  • Glad packad räkmacka
  • Morgon rockar 300 kr
  • Vi har sprätt ägg
  • Skum tomte 3 kr
  • Vi har kul glass!
  • Gift orm säljes
På restaurangen:
  • Är du en paj älskare? Då är detta stället för dig.
  • Grillad kyckling lever med kul potatis
  • Ät pinnar
  • Herr toalett
  • Rök fritt!
Hos frisören:
  • Skum Permanent 395:-
I kontaktannonser och CV:
  • Jag är en mörk hårig sjuk sköterska.
  • Jag är inte rädd att visa fram fötterna!
  • Jag skriver just nu på min doktors avhandling
  • Jag har bra grund men ingen vidare utbildning.
Yrkesgrupper
  • Nacka naprapaterna
  • Sjuk gymnast
  • Vår kassa personal
  • Femhundralappar kan bli
  • Fem hundralappar
  • Femhundra lappar

  • Man tackar, bara 10 kr!

    Någon som har någon annan helkul särskrivning på lager?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar