fredag 19 april 2013

Skriker rakt ut!

Underbara vårmorgon, kändes nästan lite varmt när jag gick ut men jag tog på mig mössan för säkerhets skull!
Fåglarna kvittrar som besatta och vi har ett gäng gäss som mellanlandat på vårt fält och de tjoar och skriker rakt ut hela tiden. Jag tycker att det ljudet är mindre charmigt än pippifåglarna, helt klart...

I helgen ska sladden kopplas på traktorn och ridbanan ska börjas bearbetas, den är redan fullt användbar förutom ena hörnet som ligger under vatten eller det kanske hinner sjunka undan tills i morrn.
Den blir alltid lite "vågig" efter vintern men den underbara mannen är expert på att sladda runt och flytta sanden till rätt ställen.

Blommorna fullkomligt spränger upp i rabatterna nu och jag ska nog sätta mig och krafsa bort lite löv och skräp nu när det torkat upp, så de blir fina att titta på.
Kanske dagens arbete efter stallet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar