tisdag 16 april 2013

Trodde han var skadad eller död...

Nu kan man inte annat än njuta när man släpper ut hästar på morgonen, fåglarna kvittrar och luften känns nästan ljum. Det luktar vår och jag har fått fler fåglar till mitt fågelbord :)
Men som ett rispläte på en LP skiva fick jag såklart ett munsår trots att jag kluttade anti hela dagen igår, jäla skit... Hoppas det inte blir som en halv sidovagn eller nåt.
Dessutom måste jag faktiskt säga att jag tog av mig mössan för tidigt (i April) för jag har fått ont i ett öra, så där typiskt när öronen blitt kalla. Aj fan :(

Dessutom (ja, en gång till) höll jag på att halka på en jättepöl blod när jag skulle gå ut genom dörren i morse, katten låg åt fel håll i sitt hus med svansen ut så jag trodde först att han var skadad eller död men när jag lockade på honom mjauade han glatt, kom ut och strök sig runt mina ben.
Mattes stridskisse var så stolt för han hade nog gjort en bamsefångst med tanke på allt blod och precis utanför dörren kändes tydligen som en lämplig måltidsplats...

Till råga på allt (inte dessutom!) så tappade jag min ena fleecevante rätt ner i blodet, lite onödigt kan jag tycka men då kanske äntligen de där supersolkiga vantarna åker in i tvättmaskinen, eller soptunnan är nog mer lämpligt då det är hål efter mina naglar på åtminstone tre fingrar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar